Somewhere between the spaces occupied by songwriters lies a type of sound that’s not ordinarily exploited amongst tried and tested musical design. This is where British singer-songwriter, Lloyd Williams, finds his niche. Invoking familiar and traditional folk nuances and rousing lyrical finesse, Williams’s sound strikes parallels with contemporary outfits such as Iron & Wine and Bon Iver. Keeping his instrumentation simple and his vocal sheer, it’s his raw ability to elicit and capture a gentle shadow of melancholy within his sound and pin-sharp performance. The result is a glassy tenderness that effortlessly rides on the back of a powerful, fundamental live delivery.
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“The album both departs and cleaves to the sound of his band, Autumn Red, at times demonstrating a layered plunge into almost suffocating darkness and at others letting the light back in with surprisingly deft lightness of touch.It draws on the influences, whether intentional or not, of the celebrated English folk musician, Nick Drake, and it must be said, compares very favourably. Lloyd could quite possibly be a Nick Drake for the new millennium” (Flying Into The Flak)
“Auf seinem aktuellen Album “Time” präsentiert der britische Musiker Lloyd Williams zwölf melancholische, sparsam instrumentierte Songs im Folk-Idiom. Besonders wegen seiner Spieltechnik an der Gitarre und am Banjo ist der Singer-Songwriter bereits weit über seine Heimatgrenzen bekannt.” (Album der Woche Deutschlandradio Kultur)
Bei britischen Folk-Barden zieht man als Musikschreiber ja gerne mal den schnellen Nick Drake-Vergleich, im Fall von Lloyd Williams ist dieser aber zweifellos gerechtfertigt. […] Williams erweist sich dabei als versierter Folk-Gitarrist und noch besser ist er am Banjo. Seine weiche und angenehme Stimme wird dazu fast nur noch von Streichern (überwiegend Cello) und einigen wenigen Piano-Sprengseln begleitet. (GLITTER HOUSE)
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